جست و جو در
/ یزد / مهريز

اقامتگاه بوم گردی عمارت صدر

درباره ما

 

  اقامتگاه بوم گردی عمارت صدر 

 

 

با توجه به این مسئله که ایران دارای اقیلم های متفاوت و بسیار متنوع است، بستر مناسبی برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و افزایش سفرهای بوم گردی وجود دارد.

تنوع فرهنگی و وجود تعداد زیادی از روستاهایی که طبیعت بکر دارند، آداب و رسوم های گوناگون و منطقه هایی که شرایط اقلیمی منحصر به فرد دارند، از جمله فاکتورهایی هستند که پتانسیل بالای ایران را در بوم گردی نشان می دهند. 


سبک های معماری تاریخی و بومی بی نظیر در اقامتگاه های روستایی یا خانه های سنتی، تجربه ای بسیار دلنشین و رویایی را برای گردشگران فراهم می کنند. آشنایی با فرهنگ ها، آداب، رسوم محلی گوناگون، و شیوه های مختلف زندگی ساکنین محلی که عموما ساده و به دور از تکلف و تجملات زندگی شهری هستند، قرار گرفتن در مکان های طبیعی که ویژگی های منحصر به فردی دارند، استفاده از امکانات رفاهی ساده، کیفیت متفاوت غذاهای سنتی، و تعامل با ساکنین محلی، از جاذبه های هیجان انگیز سفرهای بوم گردی است که می تواند توجه بسیاری از علاقمندان به طبیعت گردی و گردشگران را به خود جلب کند.

 

 

 اطلاعات اقامتگاه  

 

 

اقامتگاه بوم گردی عمارت صدر در استان یزد، شهر مهریز، روستای فخرآباد واقع شده است. عمارت صدر یکی از باقدمت ترین بوم گردی های مهریز است که به عصر قاجار تعلق دارد و آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

 

 

 

 

 

 مدیریت اقامتگاه 

 

 

  سرکار خانم سیده فرزانه حکیمی 

 

 

 

 

 

 

 

 درباره اقامتگاه 

 

 

 

 

اقامتگاه بوم گردی عمارت صدر دارای 5  باب اتاق کف خواب  4 نفره می باشد و در مجموع امکان اسکان و پذیرایی از حداکثر 20 گردشگر را دارد. تمامی اتاق های این بوم گردی فاقد سرویس بهداشتی (توالت ایرانی و توالت فرنگی) و حمام اختصاصی می باشند و مسافرین محترم می توانند از سرویس بهداشتی (4 توالت ایرانی و 2 توالت فرنگی) و 2 حمام داخل مجموعه به صورت مشترک استفاده نمایند. عمارت صدر در دل روستای فخرآباد فضایی سنتی و متفاوت را برای گردشگران فراهم کرده است تا اوقات خوش و خاطره انگیزی را در فضای روستایی تجربه کنند.

 

 

 

 

 

 

 امکانات و خدمات ارائه شده 

 

 

 

 

 

 

در اقامتگاه بوم گردی عمارت صدر انواع غذاهای محلی و سنتی نظیر آش ماش، قیمه، قورمه و کوفته طبخ می شود که مسافرین محترم می توانند با هماهنگی قبلی با مسئول اقامتگاه غذای مورد نظر خود را سفارش دهند و از طعم متفاوت و بی نظیر آن لذت ببرند. از دیگر خدماتی که این بوم گردی برای رفاه حال گردشگران و مسافران فراهم کرده است می توان به راهنمای محلی، سیستم گرمایش بخاری گازی و سیستم سرمایش کولر آبی اشاره کرد. لازم به ذکر است این بوم گردی زیبا با توجه به بافت سنتی و روستایی دارای پارکینگ اختصاصی نمی باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 موقعیت جغرافیایی 

 

 

 

 

اقامتگاه بوم گردی عمارت صدر در روستای فخرآباد در فاصله 23 کیلومتری شهر مهریز و در فاصله 63 کیلومتری مرکز استان (یزد) واقع شده است و به سبب شرایط آب و هوایی منطقه در فصل بهار و پاییز پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری می باشد.

 

 

 

 

 

فاصله تا مرکز شهر یزد --> 63.2 کیلومتر (52 دقیقه)

فاصله تا مرکز شهر مهریز --> 23.8 کیلومتر (24 دقیقه)

فاصله تا فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد --> 64.6 کیلومتر (54 دقیقه)

فاصله تا ایستگاه راه آهن یزد --> 60.9 کیلومتر (48 دقیقه)

فاصله تا پایانه مسافربری مهریز --> 22.4 کیلومتر (22 دقیقه)

فاصله تا آبشار دره گاهان --> 20.3 کیلومتر (25 دقیقه)

فاصله تا کوه ریگ --> 20.5 کیلومتر (20 دقیقه)

فاصله تا قلعه مهر پادین --> 23.8 کیلومتر (25 دقیقه)

فاصله تا مجموعه شاه نعمت اله ولی تفت --> 29.3 کیلومتر (35 دقیقه)

فاصله تا منطقه تفریحی غربالبیز --> 30.3 کیلومتر (36 دقیقه)

فاصله تا کاروانسرای رباط نو --> 38.5 کیلومتر (36 دقیقه)

فاصله تا مجموعه امیر چخماق --> 63.6 کیلومتر (52 دقیقه)

فاصله تا غار نباتی ندوشن --> 95.6 کیلومتر (1 ساعت و 26 دقیقه)

 

 

 

 

 جاذبه های گردشگری 

 

 

 

 

 

جاذبه های دیدنی مهریز کم نیست، این جاذبه ها یادگار زندگی ایرانیان از دوران باستان تا به امروز در این منطقه کویری و خشک است.

مهریز شهرستانی در استان یزد در دل کویر مرکزی ایران است. مهریز در گذشته شامل چند روستا است که در آن مهریجرد هم می گفتند و به دختر انوشیروان مهرنگار نسبت داده اند این وجه تسمیه تا سال ۱۳۱۸ به درستی مشخص نبود و از این تاریخ بررسی درباره نام آن شروع شد.

 

رباط زین الدین، کاروانسرای کهنه، چاپارخانه، آب انبار پای برج، قلعه مهر پادین، سرو کهن سال، منطقه تفریحی و گردشگری غربالبیز، برج بادگیر شکیب، قلعه خورمیز، حمام تاریخی استهرج، باغ پهلوان پور، کوه ریگ، باغ مدرسی و روستای تاریخی سریزد بخشی از زیبای های پرطرفدار منطقه است که سبب شده هر ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاری باشد.

 

شما با اقامت در عمارت صدر می توانید از دیدن این جاذبه ها لذت ببرید .

 

 

 شرایط و قوانین اقامتگاه 

 

شرایط خردسالان

اقامت برای کودکان کمتر از 4 سال رایگان می باشد.

کنسلینگ

در صورت کنسلی 24 ساعت مانده به تاریخ ورود، 30 درصد هزینه به عنوان جریمه دریافت می شود. در صورت کنسلی 48 ساعت مانده به تاریخ ورود، 20 درصد هزینه به عنوان جریمه دریافت می شود.

 

 

محصولات
اخبار و مقالات
اطلاعات بیشتر
تماس با ما

نام*

نام خانوادگی*

موبایل*

ایمیل

پیام*

اضافه کردن دست تو دست به صفحه اصلی

برای اضافه کردن وب اپ به صفحه اصلی، دکمه “افزودن به صفحه اصلی” را انتخاب کنید، تا وب اپ به صفحه اصلی شما اضافه شود.

ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین